loading...

Decubal

10:30
DECUBAL
CLINIC CREAM

Description
Decubal Clinic cream is an oil-in water emulsion with a fat content of 38 %. It is based on lanolin in purified water and hypo-allergenic form. Decubal Clinic cream is non-irritating and fragrance free. Decubal's fatty components combine easily with the fatty substances of the skin, thus making Decubal easy to massage into the skin.

Composition
Anhydrous lanolin, IsopropyI myristate, Cetyl alcohol, Sorbitan monostearate, Polysorbate, Glycerol, Dimethicone, Sorbic acid and Purified water.

Use
Decubal is specifically developed for daily treatment of dry and sensitive skin and has been shown to contain moisturizing qualities. Decubal is recommended for the prevention of nappy rash, and long term bed-ridden patients as it increases the moisture and softness of the skin. Because of its moisturizing function, Decubal is also recommended for treatment of ordinary dry skin and scalp.

Directions for use
Apply at least once a day by massaging a thin layer into the skin on the areas affected. Apply Decubal at each nappy change for prevention of nappy rash. Avoid the use of Decubal around the eyes and mucous membranes. Decubal is not recommended for wound care.

Precautions
Individual known with hypersensitivity to the components.
It should not be used on open wounds.
For external use only.
Keep out of reach of children.

Presentation
Decubal Clinic Cream: available in 20 g and 40 g tube
Reg. No.: POM CD 1010302405
Store at 15°C – 30°C, dry place and away from light.

Manufactured by
PT Actavis Indonesia, Jakarta
(Actavis Group, Iceland)


DECUBAL
CLINIC CREAM

Uraian
Decubal Clinic Cream adalah suatu emulsi minyak dalam air dengan kandungan lemak sebesar 38 %. Bahan dasar adalah lanolin dalam bentuk murni dan bersifat hipoalergenik. Decubal Clinic Cream tidak mengandung bahan yang dapat mengiritasi kulit dan tidak mengandung pewangi. Zat lemak yang terdapat dalam Decubal mudah menyatu dengan zat-zat lemak dalam kulit, sehingga membuat Decubal mudah meresap ke kulit.

Komposisi
Lanolin anhidrat, Isopropil miristat, Setil alkohol, Sorbitan monostearat, Polisorbat, Gliserol, Dimetikon, Asam sorbat dan aquadest.

Kegunaan
Decubal khusus dikembangkan untuk perawatan sehari-hari bagi kulit yang sensitif dan kering, karena mengandung pelembab.
Decubal dianjurkan untuk pencegahan ruam kulit karena popok dan untuk pasien yang memerlukan tirah baring di rumah-sakit mengingat Decubal dapat menjaga kelembaban dan kelembutan kulit. Karena fungsi pelembabnya, Decubal juga dianjurkan untuk perawatan kulit kering dan kulit kepala.

Cara Penggunaan
Oleskan tipis-tipis paling sedikit satu kali sehari pada bagian kulit yang dikehendaki. Untuk pencegahan ruam kulit akibat popok, gunakan Decubal pada setiap ganti popok. Hindarkanlah penggunaan Decubal sekitar mata dan membran mukosa.
Decubal tidak dianjurkan untuk perawatan luka.

Perhatian
Seseorang yang hipersensitif terhadap zat-zat yang dikandung dalam Decubal. Tidak dianjurkan untuk digunakan pada luka terbuka.
Hanya untuk penggunaan luar. Jauhkan dari jangkauan anak-anak.

Kemasan
Decubal Clinic Cream : tersedia dalam tube 20 g dan 40 g
No. Reg.: POM CD 1010302405
Simpan pada suhu 15°C - 30°C, kering dan terlindung dari cahaya.

Di produksi oleh :
PT Actavis Indonesia, Jakarta
(Grup Actavis, Islandia)

Share this :

Previous
Next Post »
0 Komentar

Penulisan markup di komentar
  • Silakan tinggalkan komentar sesuai topik. Komentar yang menyertakan link aktif, iklan, atau sejenisnya akan dihapus.
  • Untuk menyisipkan kode gunakan <i rel="code"> kode yang akan disisipkan </i>
  • Untuk menyisipkan kode panjang gunakan <i rel="pre"> kode yang akan disisipkan </i>
  • Untuk menyisipkan quote gunakan <i rel="quote"> catatan anda </i>
  • Untuk menyisipkan gambar gunakan <i rel="image"> URL gambar </i>
  • Untuk menyisipkan video gunakan [iframe] URL embed video [/iframe]
  • Kemudian parse kode tersebut pada kotak di bawah ini
  • © 2015 Simple SEO ✔